Μήπως ο χειμώνας δεν είναι η αγαπημένη σας εποχή για τρέξιμο? Σκέφτεστε ποιος ο λόγος να σηκωθείτε από τον καναπέ ή να αφήσετε τον ζεστό καφέ σας για να πάτε να τρέξετε? Και αύριο μέρα είναι! Φοβάστε μήπως αρρωστήσετε ή προτιμάτε να μείνετε στην άνεση του σπιτιού σας?

Μάθετε ωστόσο ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ιδανικές για να προπονηθείτε και να δώσετε τον καλύτερό σας εαυτό. Όμως για να αντιμετωπίσετε το κρύο και να απολαύσετε κάθε χιλιόμετρο που τρέχετε, θα πρέπει να κάνετε ορισμένες προσαρμογές στον τρόπο της άθλησή σας και το τρέξιμο δεν θα είναι βασανιστήριο το χειμώνα.

Το σώμα μας είναι μια “μηχανή” που για να λειτουργήσει σωστά, θα πρέπει να έχει ισορροπία σε πολλές πτυχές και ένας από αυτούς είναι η θερμοκρασία του σώματος.
Για να διατηρήσει τη θερμοκρασία του, χρησιμοποιεί τη θερμορύθμιση, δηλαδή έναν μηχανισμό που λειτουργεί για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της θερμοκρασίας που χάνει το σώμα μας και την θερμοκρασία που εκλαμβάνει από το εξωτερικό περιβάλλον.
Όταν τρέχετε και λειτουργούν οι μύες σας, η θερμοκρασία του σώματος σας αυξάνεται. Ως εκ τούτου, η ακατάλληλη επιλογή των ρούχων που χρησιμοποιείτε θα επηρεάσει την απόδοσή σας και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία σας.
Έτσι, το τρέξιμο στο κρύο με λίγα ρούχα (ή ακατάλληλα), κάνει το σώμα σας να χάσει μεγάλο μέρος της θερμοκρασίας που αναπτύσσει.
Ομοίως, όταν τρέχετε με πάρα πολλά ρούχα ή / και κακής ποιότητας, αυξάνετε τη θερμοκρασία του σώματος σας σε υπερβολικό τρόπο.
Μεταξύ ερασιτέχνες δρομείς, το μεγαλύτερο λάθος που συνήθως συναντάται είναι η τελευταία περίπτωση. Υπό το φόβο του κρύου, φοράτε το ένα ρούχο μετά το άλλο και αρχίζετε να ιδρώνετε πάρα πολύ, περισσότερο ακόμη και από το καλοκαίρι.

Για να προετοιμαστείτε σωστά δώστε την απαραίτητη προσοχή στα παρακάτω:

  • Ασφάλεια και προβολή

Δώστε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια και την προβολή σας. Το χειμώνα οι μέρες είναι μικρότερες από ό, τι το καλοκαίρι, και όσοι δρομείς τρέχετε τα βράδια ή τις πρώτες πρωινές ώρες θα πρέπει να λαμβάνετε σημαντικές προφυλάξεις για να εξασφαλίσετε την ασφάλειά σας.

Χρησιμοποιείστε χρωματιστά παπούτσια για τρέξιμο που αυξάνουν την πιθανότητα να φαίνεστε πιο εύκολα και έτσι να αποφευχθούν ατυχήματα που θα θέσουν σε κίνδυνο την υγεία σας. Παρόλα τις προφυλάξεις σας η πιθανότητα ατυχήματος ελλοχεύει. Αν έχετε την ατυχία να πάθετε οποιοδήποτε τραυματισμό, είναι σημαντικό να έχετε τη δυνατότητα να τηλεφωνήσετε και να ενημερώσετε για την υγεία σας και να μπορούν να σας εντοπίζουν εύκολα

Για το σκοπό αυτό,

τα βραχιόλια SafesportId είναι μια πολύ καλή εναλλακτική λύση. Στα βραχιόλια αυτά καταγράφονται σημαντικά προσωπικά στοιχεία (το όνομά σας, τηλέφωνα επικοινωνίας και ιατρικές οδηγίες αν λαμβάνετε κάποια φαρμακευτική αγωγή) ώστε να σας βοηθήσουν άμεσα.

  • Ρούχα

Χρήση τεχνικών υφασμάτων πχ. πολυεστέρα. Αποφύγετε τα βαμβακερά υφάσματα που δεν αφήνουν το σώμα σας να αναπνεύσει.

Προστατέψτε τις ευαίσθητες περιοχές. Προστατέψτε τα χέρια, τη μύτη και τα αυτιά σας από το κρύο, καθώς είναι περιοχές που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ζεσταθούν και αν είναι ακάλυπτα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος θα κρυώνετε περισσότερο από ό, τι το κρύο που κάνει στην πραγματικότητα.

Γάντια, ωτοασπίδες και κουκούλα θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε μια καλή θερμοκρασία σε αυτές τις περιοχές, ενώ είναι εύκολο να τα αφαιρέσετε και να αποθηκευτούν.

Κατάλληλη ποσότητα ρούχων. Ανάλογα τη θερμοκρασία που θα αντιμετωπίσετε, καθορίζει τον αριθμό των στρωμάτων ρούχων που πρέπει να χρησιμοποιήσετε. Το κυριότερο είναι να αποφευχθεί η υπερβολική απώλεια θερμότητας και η μείωση της θερμοκρασίας του σώματος σε επικίνδυνα επίπεδα. Επιλέξτε έτσι τα κατάλληλα ρούχα ώστε να μπορείτε να τα αφαιρέσετε εύκολα. Να απορροφούν τον ιδρώτα και να εμποδίζουν την απαγωγή θερμότητας του σώματος σας και να σας προφυλάσσουν από τις επιπτώσεις του ανέμου. Για παράδειγμα, σε θερμοκρασίες κάτω των 7 βαθμών Κελσίου, μια καλή εναλλακτική λύση είναι να ντυθείτε με 2 ή 3 στρώσεις (ανάλογα με το πόσο άνετα αισθάνεστε και την αντοχή σας στο κρύο), όπου η πρώτη θα πρέπει να είναι ένα μακρυμάνικο ισοθερμικό πουκάμισο και ένα αντιανεμικό jacket , μπουφάν ή γιλέκο.

  • Extras

Τέλος, αν έχετε Smartphone, είτε iPhone ή Android σας προτείνουμε την εφαρμογή “What Should I Wear Running”. Βασίζεται στη θερμοκρασία της πόλης σας και σας συστήνει τα κατάλληλα ρούχα που χρειάζεστε για το τρέξιμο.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This